Zoveel rendement kost verkeerde timing van aan- en verkopen

Verkeerde timing van aan- en verkopen door beslissingen op basis van emotie kost beleggers geld. Morningstar-analist Matias Möttöla onderzoekt onder de titel 'Mind the Gap' de effecten van timing op het rendement na kosten voor fondsbeleggers. Die kunnen desastreus zijn, blijkt uit de jongste editie van het onderzoek. In deze video vertelt analist Möttöla over zijn bevindingen.

Holly Black 21 februari, 2020 | 9:30
Facebook Twitter LinkedIn

 

 

De timing van aan- en verkopen van beleggingen kan het rendement maken of breken. Verkeerde timing kost fondsbeleggers een flink stuk rendement, zo blijkt keer op keer uit onderzoek van Morningstar. Ook uit het jongste onderzoek van Morningstar-analist Matias Möttöla onder de titel 'Mind the Gap' op basis van data over de periode 2010-2018 bevestigt dat. Verkeerde timing heeft beleggers in beleggingsfondsen in Europa gemiddeld 53 basispunten aan rendement gekost.

Bekijk de video waarin analist Matias Möttöla zijn onderzoek 'Mind the Gap' toelicht.

 

Lees meer over de nieuwste editie van de studie 'Mind the Gap':

- Slechte timing kost fondsbeleggers rendement

- Het desastreuze effect van risico

Facebook Twitter LinkedIn

Over de auteur

Holly Black  Holly Black is senior editor voor Morningstar.co.uk

© Copyright 2024 Morningstar, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Voorwaarden        Privacybeleid        Cookie Settings        Beleidsdocumenten