De winstgevendheid moet omhoog bij AkzoNobel, zoveel is duidelijk. Dat heeft het verf- en coatingsbedrijf ook beloofd aan zijn aandeelhouders, toen het de ongewenste avances van zijn Amerikaanse concurrent PPG afwees. AkzoNobel heeft volop mogelijkheden om verder in de kosten te snijden, betoogt Morningstar-analist Rob Hales in een interview naar aanleiding van zijn uitgebreide company report over AkzoNobel.
De afgelopen tijd heeft AkzoNobel bewezen dat het in staat is om de efficiency te verbeteren. Maar analist Hales laat zien dat sommige gunstige marktomstandigheden die dat mogelijk maakten, inmiddels zijn gewijzigd. Dat maakt hem sceptisch over de doelstellingen die AkzoNobel zichzelf heeft gesteld voor 2020.
Bekijk hier de video waarin Morningstar-analist Rob Hales zijn visie geeft op de toekomst van AkzoNobel na de verkoop van Specialty Chemicals:
Lees ook de eerdere artikelen over het uitgebreide company report van Rob Hales over AkzoNobel:
- Doelen AkzoNobel te ambitieus, ook na verkoop Specialty Chemicals
- Hier haalt AkzoNobel zijn toekomstige groei vandaan
Lees meer over AkzoNobel:
- Akzo Nobel praat met Axalta over fusie als defensieve stap
- Beetje scepsis rond AkzoNobel's beloftes, maar actie is positief